„Aki hiszi, járjon utána!” (PrAkash)
Főoldal Rendszeres programok Tanfolyamok, tréningek Samadhi könyvek Kapcsolat
Mi a Samadhi kör? »
Esti programok
Samadhi Yoga »
Kundalini Yoga Jóga turbo-fokozaton »
Szabadságlégzés »
OSHO meditáció rázd fel a lényedet »
Satsang estek a tudatos csend »
Nagy tréningek
Samadhi-Intenzív »
Enneagram

Ezoterikus körökben gyakran félreértett, valójában igen mély önismereti rendszer. Az Enneagram egy hatásos tudattérkép, mely saját tudatalattid megértését segítheti.
Spirituális utak
India, Görögország, Hawaii, Thaiföld.
Visszaemlékezések, élménybeszámolók.
Tűzjárás Menj át a félelmeiden! »
Indiántábor Izzasztókunyhóval »
Samadhi-tábor »
Beszámolók korábbi spirituális utazásainkról

Vörös Ákos PrAkash: Spirituális utazások - Thaiföld
Ez az utazásunk – pontosabban két utunk ugyanoda, két egymás utáni évben – a legjobb példája annak, hogyan lehet a végére járni egy álomnak… bárhová is hívjon.

Amikor a mozik bemutatták Alex Garland regényének filmváltozatát, A Part címmel, óriási hatással volt rám. Örültem, hogy kevésbé megy el a horror irányába, mint a könyv, a gyönyörű természeti képek és elvarázsolt zenék pedig Di Caprio szereplése ellenére élvezhetővé tették a filmet.

A táj nagyon emlékeztetett Mauira, addigi életem legszebb helyére, a szereplők léthelyzete, stílusa pedig hasonlított arra, ahogyan mi éltünk a barátaimmal Hawaii partjain, ahová valójában éppoly kevésbé tudom, hogyan kerültem, mint amennyire nem értem, hogy jöhettem el onnan. Maga a „városi legenda”: megtalálni a tökéletes tengerpartot, a Föld egy háborítatlan, gyönyörű pontját, távol a turisták tömegének kényszeres zajától, legfeljebb néhány hasonszőrű csendes természet-őrülttel, és minél tovább ott maradni – ismerős vágy volt a számomra is.

Éveken át többé-kevésbé helyben járva érlelgettem magamban ezt a tenger-honvágy és emlékek által táplált álmot. Egyszer csak eljött a pillanat: rájöttem, hogy minden lehetőség összejött, és útitársakat is találtam, akiket szintén vonzott Thaiföld.

A repülőjegyen kívül semmit sem vettünk meg előre. Két napot töltöttünk Bangkokban, amit bőven elégnek éreztünk. Közben szereztünk jegyet Phuket szigetére. Ez már kellemesebb volt, jókat sétáltunk, nézegettük a minden sarkon, minden nagyobb fa alatt ott álló pici szentélyeket, ahol gyümölcsöt, virágokat és kólát ajánlottak fel az isteneknek (szívószállal!) a nagyobb turistaforgalom reményében. Mindezt imádtuk.

Ekkor azonban az útikönyvben megtaláltam, hogy pontosan hol is forgatták A Part-filmet, nem is messze Phukettől! Másnap reggel már a hajón ültünk a Phi-Phi szigetek felé. A Phi-Phi Don szigeten lehetett megszállni – nagy örömünkre jó kis fa bungalókban, egy tarka virágokkal és trópusi növényekkel teli üdülőtelepen. Már az első, pipás- szemüveges búvársétánkon megállapítottuk, hogy ez merőben más víz alatti világ, mint bármelyik helyünkön a Földközi-tengernél. Ahogy egy régi, Maui-beli barátom ígérte, aki Thaiföldön is élt, itt még Hawaiinál is színesebb halak és korallok vettek körül minket a már-már túl meleg vízben. Vad öröm tört rám, hogy itt vagyunk.

A valóság abban (is) különbözik az álomtól, hogy nem mindig süt benne a nap. Volt ragyogó szép időnk is, de amikor a mosolygós thai fiú csúcsos-virágos orrú, bérelhető csónakján átvitt minket Phi-Phi Lei-re, a másik szigetre, éppen felhős volt az ég, és időnként eleredt az eső. Két fényképezőgépünk ázott el, de megérte. Ahogy befordultunk az öbölbe, egyre ismerősebb volt a látvány, és a pulzusszámom sajátos értékeket mutathatott (még most is, hogy leírom!). Kikötöttünk az oly sokszor elképzelt, jellegzetes Parton. Térdig a vízben állva körülnéztünk a meredek, zöld hegyek karéjozta homokparton, és mosolyogva láttam, hogy az öböl nyitott bejáratára még egy hegyet montíroztak a filmben, hogy teljesen zárt, titkos helynek tűnjön.

Egyszerre éreztük, hogy valóra vált egy álmunk, és azt, hogy mégis más a hely, mint az elképzelt képe. Semmiképpen sem rosszabb, csak más. De végre megérkeztünk! Az öböl sarkában volt egy kis kocsma-bodega, tele túraszandálos, batikolt ruhás utazókkal, volt hideg üdítő és meglepően jó zene is. Lelazultunk és időt szántunk rá, hogy tudomásul vegyük: itt vagyunk. Utána átmentünk és egy szikla-alagúton átbújtunk a másik, hátsó öbölbe, ahol vadabb, sziklás terepen törtek meg a hullámok. Biztos, hogy sosem felejtem el ezt az első találkozást.

De már jött is a második! Gyors vágás: egy évre rá már csak pár órát töltöttünk Bangkokban, egyenesen Phi-Phi Don-ra utaztunk, és ragyogó napfényben teljes napokat töltöttünk a Parton, amelynek egyébként Maya öböl a becsületes neve. Addigra még jobban helyreállították a forgatás alatt felborított tájat, eltüntették az oda nem illő pálmákat meg a kocsmát, és nemzeti parkot hoztak létre. Leültünk az árnyékba meditálni, végtelen pillanattá vált az idő, talán órákon át. A lelkem mélyéig beengedtem a csodát, hogy itt vagyok. Közben írogattam is a mindig magammal hordott füzeteim egyikébe – ez és a meditáció már rég nem zárja ki egymást a számomra. Ilyesmiket írtam: A füzeteim sorsa az én sorsom is. / Most pedig az a sorsom, / hogy itt ülök álmaim helyén, a Parton. / Szépségben élem az életem, / a teljességben létezem. / Csak a Tudat tökéletes, / Csak a Tudat végtelen. / Mi pedig menthetetlen kegyelemben / Itthon vagyunk a tudatban!

Sok csoda történt még velünk azon a tájon. Búvárkodtunk palack nélkül és palackkal, bohóchalakkal tarkított korallzátonyokon és korallal borított hajóroncsnál, csónakáztunk akkora viharban, hogy végig mantrákat énekeltünk: akár túléljük, akár nem, ez tűnt a helyes viselkedésnek. Jógáztunk és meditáltunk a Ton Sai-öbölben és más elvarázsolt helyeken, táncoltunk bokáig homokban és térdig tengerben állva az esti Telehold-partik kozmikus zenéire. Elsöprő szeretet-energiákat és feloldódást kaptunk a híres thai masszázs helyi mestereitől és üldögéltünk este a Hippy Bár gyertyafényes fakunyhóiban – továbbra is csak gyümölcskoktélok ízét élvezve. A hely energiája önmagában is elég bódító, a tudatosságot meg minek eldobni magunktól?

A közelgő és tervezett spirituális utazások legfrissebb listáját a Tanfolyamok, tréningek menüpont alatt találod!

Vissza a spirituális utazások menübe

Jelentkezés, információ:
PrAkash - Vörös Ákos
Telefon: +36 70 363 2269
E-mail: akos_prakash@yahoo.com
Virtuális kódex - Megvilágosodott mesterek útján
Írások Sri Ramana Maharshi, Papaji, Osho és a Buddha tanításairól, a jóga- és az advaita szellemi útról
Samadhi fotótár
Több száz kép utazásainkról és programjainkról, valamint az Enneagram-típusok példatára
Samadhi videotár
Videók
Kedvcsináló videók, interjúk és előadások